Pagina's

zondag 28 juli 2013

Rundcarpaccio !



Niets heerlijker dan een frisse rundscarpaccio bij dit warme weer ! Bovendien is het ook nog eens supergezond en goed voor de lijn ;)





Ingrediënten (2p)

  • 300 gram rundcarpaccio
  • 2 grote handen rucola
  • enkele zwarte olijven
  • vers geraspte schilfers Parmezaanse kaas
  • half zongedroogde tomaatjes op olie
  • eventueel  een beetje balsamico-azijn

bereidingswijze :
  1. Neem twee grote borden en verdeel hierover de rundcarpaccio. Zorg dat elk bord mooi bedekt is.
  2. Strooi over elk bord een handvol verse rucola.
  3. Verdeel verder enkele olijven en de zongedroogde tomaatjes over de borden.
  4. Sprenkel wat vers geraspte Parmezaanse kaas over het geheel.
  5. Bespuit eventueel met een klein beetje balsamico-azijn.

TIPS :
  • Ik weet dat carpaccio van rund vrij duur is, daarom kan ik je aanraden om je carpaccio in de AD Delhaize te halen. Daar staat hij deze week zelfs in promotie. Hij is op tem 31/07/13 te verkrijgen aan de prijs van €16.95/kg ipv €21.95/kg. Ik mocht hem dit weekend uittesten en vond hem net iets te dradig, maar heel lekker van smaak. Hij wordt op een mooi schaaltje verkocht met een bijgeleverde olijfolie. Prijs-kwaliteit is dit zeker een aanrader.
  • Toch graag iets fijnere kwaliteit? Ga zeker eens langs bij een traiteur, maar houd in gedachten dat je daar ook heel wat meer betaalt.
  • Verbruik hem direct na aankoop om de versheid te garanderen !
  • Ook de rucola eb ik mogen testen voor delhaize, en ik vind hem persoonlijk verser en properder dan die van Colruyt. Hiervoor betaal je 4.98 euro voor 280 gram.



2 opmerkingen: