Pagina's

maandag 17 augustus 2015

Amandelwafels




Met dit somber weer doe ik niets liever dan me in de keuken terug trekken om een heerlijke zoete lekkernij te maken die ik dan kan opsnoepen onder een dekentje bij het kijken naar een spannende serie :) Herkenbaar voor jullie?





Ingrediënten (4wafels)
  • 100 gr pure chocolade
  • 75 ml melk
  • 110 gr boter
  • 40 gr bloem
  • 110 gr poedersuiker
  • 60 gr amandelpoeder
  • 1 ml bitter amandelaroma
  • 3 eiwitten

Bereidingswijze :
  1. Ik maak deze wafels in de Multiflex wafels van Tupperware  dus ik begin met de oven voor te verwarmen op 190°C Hetelucht. Natuurlijk kan dit ook in een wafelijzer.
  2. Snij de boter in blokjes en laat dit smelten in de microgolfoven, 50 sec op 600 watt
  3. Meng de bloem, poedersuiker, amandelaroma en amandelpoeder.
  4. Meng hieronder de eiwitten.
  5. Voeg de gesmolten boter toe en meng nog eens
  6. Verdeel het beslag over de Multiflex vorm die je op een koude ovenrooster plaatst en bak in 18 tot 20 min af. Laat de wafels enkele minuten rusten voor je ze uit de vorm haalt. 
  7. Maak de chocoladesaus door de melk op te warmen in 1minuut op 600 watt, voeg de chocolade toe en laat 1 minuut rusten. Roer daarna goed tot alles mooi gesmolten is en dien op.
Smakelijk ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten