Pagina's

woensdag 10 oktober 2012

Thaïse Thee


Een heerlijke opkikker op koude dagen, die meteen een boost geeft aan je immuniteitssysteem door middel van een fikse dosis vitamine C. Ook de honing helpt je gezond te blijven door zijn natuurlijke anti-oxidanten. En hij is zo makkelijk om te maken ! Ik ben er helemaal verzot op en probeer minimaal 1 tas per dag te drinken, en dat is een absoluut verwenmoment voor mezelf !



Ingrediënten :

  • Verse gember
  • 1 limoen
  • 1 takje citroengras/1 citroen
  • 1 TL honing
  • 300 ml water

Bereidingswijze :
  1. Schil een stukje van de gember en snij ongeveer 3 dunne plakjes af. Verpletter ze een beetje met je mes en doe ze in je glas.
  2. Snij twee partjes limoen en doe deze ook in het glas.
  3. Neem 1 stukje citroengras en verpletter met je mes, voeg ook bij de rest in het glas.
  4. Doe er een beetje honing naar smaak bij. Ik heb graag een iets zoetere variant dus gebruik een theelepel honing. Een halve kan zeker volstaan als je niet zo'n zoetebek bent.
  5. Kook het water en giet het in het glas.
  6. Laat even trekken en je vitaminebom is klaar !
Smakelijk !

TIPS :
  • Ik heb mijn citroegras in Delhaize gehaald, maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dit in huis heeft. Dit kan je perfect vervangen door zeste van een citroen. Dit betekend dat je de gele schil van citroen af raspt, dus niet het witte gedeelte ! De zeste van een halve citroen komt overeen met 2 stukenk citroengras. Dat betekend dat je per tas zo'n vierde van de schil van 1 citroen nodig hebt.
  • Graag een tweede tas? Dat is nog perfect mogelijk wanneer je juist een beetje extra honing toevoegt. Nog wat heet water in je tas en klaar is kees ;)

PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten