Pagina's

vrijdag 4 januari 2013

Gezouten ansjovis


Ik eet zeer graag ansjovis op olie, liefst nog met een beetje look. Maar die smalle donkerbruine ansjovisjes die extra gezouten worden en samengeperst worden in veel te kleine potjes of blikjes had ik nog nooit geproefd. Tijd om eens te proeven !



Ik wou al heel lang eens pasta Alla Putanesca maken, maar daar horen gezouten ansjovis in. En hoe moest ik nu weten of ik die pasta dan wel zou lusten als ik niet wist hoe die gezouten ansjovis proefde? Tijd om eens te testen dus :)


Ik haalde me ergens een klein blikje van dat rare goedje en liet me door mijn stiefpapa vertellen dat dat heel erg lekker is bij een glaasje wijn. Het liefje zou zoiets al niet in zijn mond durven steken, dus wachtte ik geduldig een avondje af dat het liefje moest werken, opende een blikje, schonk mezelf een glaasje wijn uit en nestelde me gezellig in de zetel voor een aflevering van Komen Eten. ( Ik kan niet naar dat programma kijken zonder iets te eten!)




Ik zette mezelf over een spreekwoordelijke drempel en stak zo'n mini-visje in mijn mond... Niet lekker, lekker, niet lekker,.. Toch wel lekker. Ik heb blijkbaar een haat-liefdeverhouding met dit product. Ik vind het ergens wel lekker, maar enkel in combinatie met een beetje wijn of een toastje. Puur is het echt super zoutig. De textuur is ook raar... Je moet er een keertje op bijten, maar verder smelt het een beetje weg in je mond...





Elke keer dat ik er eentje in mijn mond steek moet ik blijkbaar weer over die drempel. Maar ik lust ze dus toch. Meer nog, sindsdien durf ik wel vaker een blikje te openen voor bij mijn wijntje :)



Tijd dus om mij aan een Pasta Alle Putanesca te wagen, maar dus niet voor het liefje.. Het recept zal eerstvolgend na dit blogbericht verschijnen... Zijn er vrijwillige slachtoffers die mee willen proeven?  Want alleen is maar alleen :)


 PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen. 



1 opmerking:

  1. Ze zijn ook heerlijk op een toastje ;)
    Ik ben een bereidwillig slachtoffer :p

    BeantwoordenVerwijderen