Pagina's

vrijdag 20 juli 2012

Pasta met venkel en courgette

Venkel is een beetje een vergeten groente, weinig mensen kennen het nog. Toen ik een tijd geleden bleef eten bij de zus van het liefje had haar man een pasta-saus gemaakt met venkel. Het recept dat ik hier post is een beetje mijn eigen interpretatie van het originele recept dat ik daar gegeten heb. Met dank aan David en zijn moestuin dus !




Ingrediënten :
  • 1 ui
  • 1 doosje pasata
  •  teentje look
  • 1 grote courgette
  • 1 venkel
  • oregano
  • peper & zout
  • beetje melk
  • penne 
    • Volkoren voor de gezonde (acefit) variant !
  • olijfolie
  • witte wijn
  • voor de afwerking : rucola,pijnboompitjes en parmezaanse kaas

Bereidingswijze :

  1. Snijd alle groenten vrij grof
  2. Stoof de ui in de olijfolie
  3. voeg de venkel toe
  4. voeg de courgette en de knoflook toe
  5. laat alles garen tot het beetgaar is.
  6. blus met wat witte wijn
  7. Wanneer de wijn ingekookt is voeg je de pasata toe
  8. kruid af met peper, zout en oregano
  9. doe helemaal op het einde een beetje melk in de saus, zo wordt de pure tomatensaus een beetje zachter
  10. werk af met penne, rucola, pijnboompitjes en parmezaanse kaas
Smakelijk !

TIPS :
  • gebruik volkorenpasta ipv witte pasta, veel gezonder en je hebt niet zo snel terug honger.
  • Ga je een deel invriezen? voeg dan enkel melk toe bij het deel dat je al gaat opeten.
  • Ik gebruik melk omdat dit veel magerder is dan room. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten