Pagina's

maandag 3 september 2012

Kaasballetjes met salade

Jullie denken misschien dat ik elke dag sta te springen om te koken, maar héél af en toe heb ik daar eens helemaal geen zin in. Na een drukke dag is er dan niets beters dan iets snel en makkelijk, en soms niet heel erg gezond. Dan heb ik dus gewoon een beetje nood aan wat comfortfood  :) En vandaag was zo'n dag, benieuwd wat ik dan maak?


Ik maakte gefrituurde kaasballetjes en een snel en makkelijk slaatje. Ja, inderdaad, dat slaatje dient voornamelijk om het schuldgevoel weg te drukken ;)

Ingrediënten
  • kaasballetjes
  • Rucola
  • kerstomaatjes 
  • Parmezaanse kaas
  • pijnboompitjes
  • peper & (tomaten)zout
  • eventueel een beetje basilicum-olie
Bereidingswijze :

  1. Verdeel de gekuiste rucola in glaasjes voor een mooi effect.
  2. Snijd de tomaatjes in partjes en dresseer ze op de rucola.
  3. Kruid met peper en zout.
  4. Besprenkel met een beetje parmezaanse kaas.
  5. Rooster pijnboompitjes zonder vetstof in een anti-kleefpan tot ze mooi geroosterd zijn en voeg deze toe bij de salade.
  6. Bak de Kaasballetjes in de friteuse.
  7. Klaar !
Smakelijk !

TIPS :
  •  Ik gebruik vaak tomatenzout dat je soms tijdens een actie in de aldi kunt kopen, maar ook een beetje gewoon zout is lekker.
  • Doe er een paar drupjes basilicum-olie op de tomaatjes en de rucola, ik vind dat zelf heeel lekker, het geeft echt een extra toets.
  • Ik had nog kerstomaatjes staan in de kleuren rood, oranje en geel. Ik vind dat wel leuk omdat het een heel kleurrijk en speels effect geeft. Uiteraard kan je ook gewone rode (kers)tomaatjes gebruiken.
  • De kaasballetjes zijn van het goedkoopste merk van de colruyt. Ook die van O'cool zijn zeer lekker.
  • Bak de kaasballetjes in kokosvet, dat is een stuk gezonder dan andere soorten frituurolie.

PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen.


2 opmerkingen: