Pagina's

dinsdag 4 september 2012

limoenade of citroenade?




Een extra verfrissend drankje voor extra zonnig weer !





Mits ik geen kleur-, smaak- en bewaringsstoffen mag eten en drinken is frisdrank voor mij jammer genoeg geen optie. Want dat zit natuurlijk boordevol met deze stoffen. Daarbovenop ben ik ook nog eens op dieet en frisdrank is dan al helemaal uit den boze. Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat water na een tijdje serieus gaat vervelen. Daarom maak ik mijn eigen frisdrank ! Supersimpel, Supersnel en Superlekker, maar vooral ook veel gezonder !

Ingrediënten :

  •  2 limoenen of citroenen
  • 0.5 liter fris water (zet de kan water op voorhand al even in de koelkast)
  • ijsblokjes
bereidingswijze :
  1. Pers de limoenen of citroenen uit.
  2. Doe ze bij het water in de kan.
  3. Voeg de ijsblokjes toe.
  4. Klaar !!
TIPS : 
  • Niet zo fan van zuur? Zoet de limonade met kristalsuiker of rietsuiker. Rietsuiker is gezonder. Op dieet ? Gebruik eventueel een beetje candarel om te zoeten (niet voor acefitters!)
  • Gebruik kleurrijke ijsblokjesof voeg wat partjes limoen/citroen toe om het helemaal zonnig te maken !
PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen.
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten