Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Wat zou het zijn?

Afgelopen week ging ik eens langs bij mijn schoonpapa. Hij heeft een héle grote mooie groentetuin boordevol lekkers. Hieruit mag ik steeds wat kiezen om mee te nemen naar huis,waarmee ik dan heerlijke dingen kan klaarmaken :) Jullie hebben vast al het blogbericht over de snijselder gezien.

 
Deze keer wou ik graag een mooie courgette meenemen, om gevulde courgettes mee te maken.  Al eens geprobeerd? Je vindt hier het recept !

Toen ik tussen de bladeren van die grote courgetteplant aan het snuffelen was kwam ik iets bizar tegen. Een oranje-groene courgette. De schoonpapa vertelde dat hij vlak naast de courgetteplant een pompoenplant had gezet. Wat is dit dan? Een kruising tussen een pompoen en een courgette? Hoe noemt dat dan? Een pomgette? :D


Ik heb een foto getrokken waarbij de filterkan ernaast staat, zo zien jullie beter hoe groot hij wel is !

Door de examens heb ik nog niet de tijd gehad om te bedenken wat ik ermee ga doen, dus heb hem nog niet open gesneden. Ik ben benieuwd hoe hij er aan de binnenkant uit gaat zien ! En vraag me natuurlijk nog méér af hoe hij zou smaken :) Wat denken jullie?


PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen.

1 opmerking:

  1. Hoi, ik heb hetzelfde, pompoen naast courgette, hij wordt uiteindelijk helemaal oranje, maar de smaak valt tegen, lijkt op spaghetti pompoen, de kleur is heel licht( oranje) aan de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen