Pagina's

vrijdag 31 augustus 2012

Dolce Gusto



Ik drink niet graag gewone koffie, maar ben toch een trotse bezitter van een Dolce Gusto !
Gewone koffie is absoluut niet mijn ding, maar er is niets op een sombere dag dat me blijer maakt dan een heerlijk schuimende Latte macchiato, een klassieke cappuccino of een zoete mocha.





Ik kocht vaak 1 van deze heerlijke dranken bij AMT in het Sint-Pietersstation in Gent wanneer ik op mijn trein moest wachten. Vaak? Zeg maar dagelijks ! Maar na een tijd werd dit wel een hele kostelijke zaak...  1.80 euro voor iets gewoons, maar algauw 2.60 euro voor een latte macchiato of iets dergelijks. Ik besliste eens om uit te rekenen hoeveel me dat per maand kost. Ik nam een gemiddelde van 2.50 euro per schooldag en gemiddeld 20 schooldagen per maand en kwam dan uit op 50 euro per maand ! Dat was me wel wat te veel van het goede voor een drankje uit een kartonnen bekertje, dat je dan rechtstaand staat de drinken op een ongezellig perron.

Maar mijn dagelijks verwennerijtje afgeven zag ik eigenlijk niet zitten. Dus ging ik op zoektocht. Hoe kreeg ik die heerlijkheid toch nog dagelijks te pakken voor een lagere prijs, en liefst van al nog in een gezelligere omgeving? Een gezelligere omgeving? Thuis ! Maar hoe?

En toen kwam ik een actie tegen, Nescafé betaalde een deel van je aankoop terug als je een ingevulde bon en een kopie van je ticketje opstuurde. Voor de verschillende modellen gold een verchillend bedrag. De Dolce Gusto Piccolo Genius kostte 129 euro en je kreeg 30 euro terug. Met andere woorden, 2 maanden geen koffie van AMT en ik had mijn Dolce gusto al terugbetaald ! Ik ben zeer ongeduldig van aard en kon niet wachten tot ik de tijd had deze in Antwerpen te gaan kopen, gelukkig wou Dirky (de schoonpapa) er voor mij om, zodat ik hem extra snel had ! danku Dirky !

Maar waarom dit model en niet en ander? De Dolce Gusto Piccolo is heel klein, en past perfect in een klein hoekje in de keuken, Andere modellen zijn vele groter. De Dolce Gusto Piccolo Genius is een nieuwere verse van de gewone Piccolo, die je een zeer handige manier aanreikt om de perfecte sterkte van de koffie te bepalen, door middel van en scrollwieltje en streepjes die de hoeveelheid water aanduiden. Dit vond ik toch wel een heel groot voordeel en daarom koos ik voor dit type. En ik ben zeer tevreden ! Het smaakt even goed als die van AMT, is zeer handig in gebruik en werkt snel en efficiënt.


Maar hoeveel kost het dan nog om een drankje te maken met de Dolce Gusto? Want de capsules moeten natuurlijk ook betaald worden... Voor een kleine 5 euro heb je een doos met 16 capsules. De soorten met een melklaag hebben twee capsules per tas nodig, een capsule met de schuimige melk, en een capsule met de koffie. Dan heb je dus 8 Latte Macchiato's per doos, dat komt op ongeveer 0.60 euro. Wat een verschil met die van de AMT ! Voor varianten die maar 1 capsule nodig hebben betaal je dan dus 0.30 euro. 


Het liefje vond dit in het begin maar niets. In zijn ogen was het overbodig. Ik mocht het gelukkig toch kopen omdat het uiteindelijk wel goedkoper uitkomt. Maar hij was al snel overtuigd ! Hij is een liefhebber van warme chocomelk maar vond het vaak te veel werk om dat voor hemzelf te maken, ja, op dat vlak is hij een beetje lui ;) Nu hij enkel de capsule insteken, tas eronder en op start moet duwen drinkt hij bijna elke dag een warme chocomelk !



Dus nu geniet ik elke dag van heerlijk kopje ontspanning, en sinds een paar weken kan ik spreken over een kopje ontspanning in de zetel of op het terras ! Dat is nog wel wat anders dan op het perron zeg ;)


PS : Je kan een reactie achterlaten op dit artikel door hier onderaan op reacties te klikken. Registreren is niet nodig wanneer je de optie Naam/URL selecteert en hier gewoon je naam invult. klik daarna op 'publiceer' om het te plaatsen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten